بیت باکس چیست؟

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

 بیت باکس چیست؟

بیت باکس

در این مقاله سعی ما بر این می باشد که شما را هر چه بیشتر با هنر بسیار جذاب و تقریبا نوپای بیت باکس آشنا نماییم.

 

بیتباکس چیست؟
بیتباکس چیست؟

بیت باکس چیست؟

بیت باکس به مجموعه حرکات و صداسازی هایی گفته می شود که به وسیله آن ها و با ابزار لب و دهان، می توان ریتم  و موسیقی تولید نمود. همانطور که اشاره شد، ابزار  اصلی در این شکل هنر لب و دهان می‌باشد و منشا اصلی تمام صداهای تولید شده حنجره است. خود هنر بیت باکس امروزه از ارکان مهم سبک هیپ هاپ بوده و جزو ۵ رکن اصلی این سب از موسیقی است. پایه اصلی بیت باکس ساخت صداهای ساز درامز با دهان می‌باشد.

 

 


تاریخچه بیت باکس

این هنر اولین بار در شهر نیویورک، در ارتباط با پیدایش فرهنگ هیپ هاپ، در خیابان‌های هارلم ایجاد شد. در اوایل تا اواسط دهه هشتاد، سه نام به عنوان برترین‌های این هنر برجسته شدند: دارن بوفی رابینسون (Darren ‘Buffy’ Robinson)، دوگ‌ای فرش (Doug E. Fresh) و بیز مارکی (Biz Markie)؛ آن‌ها به دلیل نوآوری‌هایشان به عنوان پیشگامان هنر حنجره‌نوازی شناخته می‌شوند.

منشا شکل گیری این هنر جذاب از کشور آمریکا می‌باشد، جایی که متناسب با پیدایش هیپ هاپ بیت باکس نیز متولد و زاده شد. عده ای شروع این هنر را منتصب به زمان مبارزات سیاه پوستان در آمریکا و در منطقه هارلم نیویورک، پایتخت سیاه پوستان آمریکایی می دانند.

دهه هشتاد میلادی را می‌توان به دهه تثبیت این سبک پرداخت چرا که افرادی همچون دارن بوفی رابینسون (Darren ‘Buffy’ Robinson) ، دوگ‌ای فرش (Doug E. Fresh)و بیز مارکی (Biz Markie)با افزودن تکنیک ها و نوآوری‌های فراوان در این سبک، مردم را هر چه بیشتر مجذوب این هنر خاص و جذاب نمودند.


 

انواع سبک‌های بیت باکس

سبک های بسیار متعددی در بیت باکس نوازی وجود دارد چرا که یک هنر بسیار خلاقانه می‌باشد و محدوده و چهارچوب خاصی ندارد اما با این حال، مهم‌ ترین سبک های بیت باکس نوازی عبارت اند از:

ترپ

داب استپ

هیپ هاپ

پاپ

و…

 


مهم ترین سمپل های بیت باکس

مهم ترین سمپل‌ها و صدا های تولید شده در بیت باکس عبارت اند از:

کیک، اسنر، کلب، های هت، رولت، هامینگ، رباتیک و…


بیت باکسر های معروف دنیا چه کسانی می‌باشند؟

Rahzel، 80fitz، K.I.M، Show Go، Robinson، Dub FX، Sk Shlomo، Vineeth Vincent، Biz Markie، Beardyman، Beatbox House، Alexander Deyanov، Darren ‘Buffy’ و …


بیت باکسرهای معروف ایرانی چه کسانی می‌باشند؟

کیا رکنی

نیما نیموش

Zero

تورج پارازیت

گروه آکاپلا

و…

 


آموزش بیت باکس

با توجه به اینکه هنر بیت باکس نوازی هنر بسیار نوپایی در ایران می‌باشد و همچنین عامه مردم هنوز با این هنر آشنایی کامل ندارند،
فقط آموزشگاه های محدودی در ایران وجود دارند تا این سبک از موسیقی را آموزش دهند که آن هم بیشتر محدود به شهرهای بزرگ
و تهران می‌باشد که با توجه به هزینه‌های بالا، علاقه مندان این هنر را عملا دچار مشکل نموده است.  به همین دلیل موسسه دردو (dordo)
با تولید پکیج و دوره ی آموزشی بیتباکس و عرضه آن با قیمت بسیار مناسب در تلاش است تا کمک کوچکی به علاقه‌مندان بیت باکس نماید.
در موسسه dordo تلاش بسیار فراوانی کردیم که یک پکیج آموزش بیتباکس بسیار با کیفیت و حرفه ای که نظیرش در هیچ کجای ایران
و هیچ سایت آموزشی نیست خدمت دوستان اراِِئه دهیم. سبک داب استپ را در این پکیج آموزشی به شکل گام به گام و از صفر تدریس کردیم.

 

شیوه ی تدریس بیتباکس موسسه dordo:

در سبک آموزشی ما، فرض براین بوده که هنرجوی گرامی هیچ اطالاعاتی از اجرای سمپل ها و حتی هیچ اطلاعاتی از تاریخچه بیتباکس ندارد،
بنابراین سعی کردیم از صفر صفر بیتباکس را به شکل بسیار عالی در 15 جلسه آموزشی که 6 ساعت فیلم آموزشی میباشد، درس داده ایم.
جلسه اول آموزش بیتباکس موسسه دردو رایگان هست وشما عزیزان میتوانید از لینک زیر جلسه اول را با کیفیت بسیار بالا به صورت کامل که 49 دقیقه
میباشد، تماشا کنید و در صورت رضایت از شیوه تدریس ایشان پکیج آموزش بیتباکس را تهیه کنید.
لینک جلسه اول آموزش بیتباکس و همچنین خرید کل پکیج:

https://dordo.ir/product/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86/

جستجو کنید ...

نظرات کاربران



  • مسعود

    خسته نباشید میگم خدمت همه اساتید و هنرمندان سایت دردو
    میدونم همتون زحمت کشیدید و وقت گذاشتید ولی بنظرتون یکم گرون نیست ؟
    آخه کسایی هستند که واقعا در این حد توان مالی ندارن..
    اگر بتونید تخفیفی اعمال کنید یا کمی قیمت رو کاهش بدید مطمئنا تقاضا برای خرید دوره بیشتر میشه ..
    من خودم واقعا تا موقعی که قیمت رو دیدم مصمم بودم بخرم ولی …

    • adminjavadمدیریت

      سلام وقت شما بخیر. قیمت پکیج فقط سلفژ ما تقریبا نصف سایت های مشابه هست و تایم تدریس در فیلمها، دو برابر سایت های دیگه هست. سایت های مشابه جزوه به شکل pdf ندارند. همچنین فایل صوتی هم ندارند. برای اینکه شامل تخفیف بشید میتونید پکیج خوانندگی رو انتخاب کنید، که علاوه بر سلفژ، صداسازی هم تدریس شده. جمعا در پکیج خوانندگی 31 ساعت فیلم، 222 فایل صوتی، حل بیش از 310 تمرین مثال و تست و همچنین دارای 130 صفحه جزوه به شکل pdf هست. قیمتش برای شما به صرفه تر خواهد بود.
      لینک پکیج آموزش خوانندگی (سلفژ و صداسازی):
      پکیج آموزش خوانندگی

      در صورت هرگونه سوال میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
      09387455448 عارف نیا
      09378957738 علیزاده

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

یک دیدگاه اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط



بازگشت
تماس 1
تماس 2
واتساپ 1
واتساپ 2
تلگرام 1
تلگرام 2