موسیقی هوی متال (بخش دوم)

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

 به نام خدا

موسیقی هوی متال (بخش دوم)

گردآوری: موسسه dordo

دوستان عزیزی که بخش اول این مقاله را مشاهده نکرده اند با کلیک بر روی (بخش اول ) میتوانند مطالعه نمایند و سپس این بخش را بخوانند.

موسیقی هوی متال
موسیقی هوی متال

 

تاریخچه موسیقی هوی متال


در طول دهه ۸۰ میلادی برخی گروه های ترش متال نمونه های اولیه بلک متال را خلق کردند این گروه ها که اصطلاحاً به آنها «موج اول» هم گفته می شود ونوم، بَثِری،هِلهَمِر و سلتیک فراست بودند. «موج دوم» که در اوایل دهه
ٔ ۹۰میلادی پدیدار شد عمدتاً شامل گروه های نروژی میهم، بورزوم، دارکثرون، ایمورتال و ایمپرر بود. در واقع این گروه های موج دوم بودند که بلک متال را به عنوان یک سبک مشخص و متمایز توسعه دادند و به زودی بلک
متال از اروپا به آمریکای شمالی راه یافت بلک متال همواره در تضاد با جریانهای روتین فرهنگی بوده است. به خصوص دو خصیصهٔ انسانگریزی و مسیح ستیزی که در میان بیشتر هنرمندان این سبک به چشم می خورد.

برخی از هنرمندان بلک متال در به آتش کشیدن کلیساها، حمل آلات قتاله سرد و عجیب و غریب، قتل و برخی «جریانهای ملی/اجتماعیگرایانهٔ افراطی» نقش داشته اند یا محکوم شده اند. غالب هنرمندان این سبک با پوشیدن لباسهای سیاه رنگ، استفاده از نقوش و سمبل های مربوط به مرگ و گریمهای ترسناک، چهره ای شیطانی و تهدیدآمیز از خود ارائه می کنند.
ریشه و مصدر در دهه ۸۰میلادی، اروپای شمالی و حوضه
ٔ دریای شمال، کشورهای اسکاندیناوی با موجی که ابتدا توسط آنتوان لاوی در سالهای گذشته اش در ایالات متحده به راه افتاد بود، مواجه شد و بیشتر وارونه کردن دین مسیحی بود تا هر چیز دیگر، حالا تبدیل به دین ستیزی گشته بود.
جوانان منطقه
ٔ اسکاندیناوی در حالی خواهان بازگشت به تاریخ کهن اسکاندیناوی بودند که تمام پرده های موجود توسط انحرافات بعد از مرگ لاوی دریده شده بود. دیگر اهانت به مسیح و کلیسا چیز جدیدی نبود. در آن سالها بهترین شیوهٔ بیان عقاید ناهنجار و اعتراضی استفاده از موسیقی
بود. بندهای متعددی، طرفدار پیگنیزم به وجود آمدند. آن جوانان احساساتی همگی به سبک نو ظهور بلک متال رو آوردند.

سبکی بسیار عمیق و کاملاً غیر تجاری و زیرزمینی. موسیقی قدرمندی که مخالفان و متعصبان را می هراساند. محوریت فعالیت در بلک متال، لزوماً پرستش شیطان نیست (ابهام زدایی به دلیل آنچه که شرح داده شد و برخی دلایل دیگر، این گونهٔ موسیقی (وسررده های مرتبط) اغلب «موسیقی زیرزمینی» به شمار می آیند. (با موج موسیقی زیرزمینی در ایران اشتباه نشود)

بلک متال در ایران

بلک متال در ایران در طول سالهای ۲۰۰۰ به بعد در ایران نیز همچون سایر کشورهای خاورمیانه بندهایی تشکیل شدند که اغلب خصوصیات نیهیلیستی دارند با موسیقی دپرسیو، امبینت و مینیمال. از گروه های اولیه این سبک در ایران میتوان به ارس، اوینار، اکوه افریتز، سورگ اینکللس ،نژند، بشنیتار و غیره اشاره کرد که بعضی از انها هنوز فعالیت می کنند یا تغییر نام داده یا دیسبند شده اند و خب کمی محدودیت برای این سبک ها در کشور وجود دارد. خصوصاً بلک متال’ بیشتر پروژه های تک نفره در بلک متال با حداقل امکانات فعالیت می کنند به طوری که بسیاری از انها ایران را ترک کرده و در خارج از کشور به فعالیت می پردازند.

کلاسیک متال

دث متال

دِث متال یکی از سبک های موسقی هوی متال زیر رده هوی متال است. در این سبک از ضرب آهنگ های میانه، گیتارهای با صدای بسیار دیستروشن، خواندن با صدای غُرش بم، استفاده از تکنیک بلست بیت در نوازندگی درامز و ساختارهای موسیقی پیچیده به همراه تغییرات بسیار ضرب آهنگ
استفاده می شود. سبک دث متال از اواسط دهه ۱۹۸۰میلادی ایجاد شد.

به طور کلی از سبکهای ترش متال و بلک متال های اولیه، چون اسلیر، کریتور، سِلتیک فراست و ونوم الهام گرفت. از پوسسد و دث، به همراه گروه هایی همچون اتوپسی، آبیچوآری، کارکاس، دیساید، کنیبال کورپس و ماربید انجل به عنوان پیشتازان این سبک یاد میشود. در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ دث متال توانست توجه رسانه ها را به سوی خود جلب کند و این موضوع سبب شد تا لبلهای معروف مانند کودمبت، ایرچ و رودرانر رکوردز به سرعت با این گروهها قرار داد ثبت کنند. از آن زمان به بعد دث متال دارای زیر شاخه های متنوع تری شد. از چاک شولداینر گیتاریست، خواننده و پایه گذار بند دث به عنوان پدر موسیقی دث متال یاد می شود. چاک در سال ۲۰۰۱ و در سن ۳۴ سالگی بر اثر سرطان و تومور مغزی فوت کرد و فعالیت بند دث از آن پس منحل شد.


دووم متال

(Doom metal) یکی از سبک های بوجود آمده در موسیقی متال سبک دووم متال است که تحت تأثیر کارهای اولیهٔ گروه بلک سبث ظهور کرد. دوم متال زیر شاخهای از هوی متال است و زایده همان موسیقی با این تفاوت که ریف ها و ریتم ها تمپوی کمتری نسبت به سبک هوی متال دارد و صدای خواننده در این سبک معمولاً هارش تر است.

گیتارها در این سبک معمولاً صداها و کوک های بم تری دارند. این سبک دارای موسیقی و معمولاً مضامین سنگین تری نسبت به موسیقی هوی متال است و از نظر جایگاه موسیقایی در سبک متال جز سبک های عالی قدر و گرانمایه به حساب می آید. یکی دیگر از تفاوتهای سبک دوم متال با سبکهای دیگر (جز دوم دث متال) که به صورت عرف در گروههای زیرمجموعه اش رایج است مضامین متفاوت آن با سبک های دیگر متال است. اکثر مضامین دوم متال به مسائل درونی (سبک بسیار درون گرا) می نگرد و نگاهش بیشتر به فلسفه زندگی است تا ظواهر و ابعاد بیرونی. همین امر باعث به وجود آمدن اشعار قوی، هنرمندان درون گرا و موسیقی سنگین شدهاست. همچنین معمولاً طرفداران این سبک از عوام نیستند و خواص به آن علاقه دارند.

بعد از بلک ثبت گروه کندلمس که یک بند سوئدی است به صورت تخصصی به این سبک پرداخت و تأثیرات بسیاری بر این سبک گذاشت. (در واقع پیش از این گروه در کارهای گروه های هوی به ندرت ساخته هایی از سبک دوم متال میافتیم، اما این گروه به صورت تخصصی از سال ۱۹۸۶ این سبک را پیگیری کرد و بعد از بوجود آمدن این گروه گروه های دیگری هم به پیروی از موسیقی تکامل یافته آنها سبک را پیگیری کردند تا بدانجا که در سال های بعد ترکیباتی از این موسیقی سبک های ترکیبی دیگری را بوجود آورد که در این میان دوم/دث متال و فیونرال از مشهورترین و ارزشمندترین سبک های بوجود آمده و زایده این موسیقی به حساب می آیند) بسیاری از گروه های این سبک به جز دوم در سبک هایی مانند گاتیک و دث متال فعالیت میکنند. گروه های دهه ۸۰ که در میان این گروه ها به چشم میخورند نیز اکثراً در سبک هوی متال فعالیت داشته اند.

همچنین برخی از این گروه ها در سبک استونر راک فعالیت هایی داشته اند یا بندهایی بودند که سبک اصلیشان یکی از سبک های یاد شده بوده است و در کنار آن در این سبک نیز مشغول به فعالیت بوده اند. دوم متال بیش از اینکه یک سبک باشد، یک چاشنی است که میتوان آن را در بسیاری از سبکها مثل دث متال دید. در واقع یافتن موسیقی که دوم متال خالص باشد بسیار سخت است بنابراین معمولاً آن را به زیر شاخه های دیگری مثل دث دوم، فیونرال و تقسیم می کنند. کشورهای Swallow The اسکاندیناوی نظیر فنلاند و سوئد در این سبک بسیار هنرمندانه عمل می کنند.  sun یکی از اصیل ترین نمونه های این سبک به شمار می رود. تعیین مرز بین دوم و سبک هایی مثل گاتیک متال آسان نیست و در اغلب موارد همپوشانی دارد.


فولک متال

یکی از گونه های موسیقی هوی متال است که در دهه (Folk metal) فولک متال (به انگلیسی ۹۰میلادی در اروپا گسترش یافت. این گونهٔ موسیقی همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از هوی متال و عناصر موسیقی فولک است که شامل استفاده از سازهای موسیقی فولک و آواز
خواندن به آن شیوه در قطعات متال است. اولین گروهی که موسیقی فولک را با قطعات متال درهم آمیخت گروه انگلیسی اسکایکلد بود.

آلبوم آغازین آنها با نام پسران خیره  سر مام زمین در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. پس از آن و تا سال های میانی دههٔ ۹۰ گروههای دیگری در مناطق مختلف اروپا و اسرائیل به فولک متال روی گروه اسرائیلی ارفند لند و گروه آلمانی سابوی Cruachan آوردند. در این میان، گروه ایرلندی، تو سالی هرکدام پیش قراول گونه های متنوع فولک متال بر حسب بنمایهٔ موسیقایی مناطق مختلف شدند و زیرشاخه های سلتیک متال، اورینتال متال و مدیوال متال را پدید آوردند.
با وجود گروه های مختلف که از مناطق و اقوام گوناگون به این ژانر جدید پرداختند، فولک متال آنچنان که باید فراگیر نشد و تا اواخر دهه
ٔ ۹۰میلادی کمتر شناخته شده بود. در سال های آغازین قرن بیست و یک، فولک متال بالاخره به جایگاهی که شایسته اش بود دست یافت. از حرکت های مثال زدنی این دوره می توان از گروه های فنلاندی مانند فینترول، انسیفروم کرپیکلانی، توریساس و مونسارو نام برد.

از مشخصه های بارز فولک متال تنوع این گونهٔ موسیقی است و گروه های مختلف این ژانر هر کدام به سبک و سیاق خودشان ترکیب هایی متنوع از موسیقی هوی متال و موسیقی فولک را ارائه می کنند. گسترهٔ وسیعی از سازهای موسیقی عامیانه توسط گروه هایی که در برخی موارد بیش از ۶ عضو برای نواختن قطعه ها دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان گروه هایی هم هستند که به جای به کار گرفتن نوازندگان متعدد از کیبورد برای شبیه سازی نوای سازهای آکوستیک استفاده می کنند. در متن آهنگ های فولک متال اغلب به مضامینی مانند باور های پیشا ترسایی(مسیحی)، طبیعت، خیالپردازی، اساطیر اشاره دارد.



لیست پکیج های آموزشی موسسه dordo  همراه با جلسه اول هر پکیج:

جلسات اول پکیج طلایی گیتار و رفع اشکال گیتار (تخفیف ویژه در صورت خرید هر دو، کلیک کنید)

جلسه اول آموزش کاخن و خرید این پکیج (کلیک کنید)

جلسه اول آموزش بیتباکس و خرید این پکیج (کلیک کنید)

جلسات اول پکیج طلایی تنبک و دف (تخفیف ویژه در صورت خرید هر دو، کلیک کنید)

جلسه اول آموزش تنبک و خرید این پکیج (کلیک کنید)

جلسه اول آموزش دف و خرید این پکیج (کلیک کنید)

جلسه اول آموزش گیتار پاپ و خرید این پکیج (کلیک کنید)

جلسه اول پکیج رفع اشکال گیتار پاپ و خرید این پکیج (کلیک کنید)

آموزش سنتور و آموزش خوانندگی به زودی در سایت dordo


هوی متال

برای اطلاعات بیشتر راجع به پکیج و ارتباط با مدرس یا مشاوران ما میتوانید با ما تماس بگیرید:

09387455448

09378957738

آیدی های تلگرام ما:

dordo1@

dordo2@

پیج اینستاگرام موسسه dordo:

dordo_ir


هوی متال

لینک صفحه آپارات ما

لینک پیج اینستاگرام موسسه

لینک تمام پکیج های آموزشی سایت dordo

لینک صفحه اصلی گوگل

لینک مقالات سایت

لینک بازگشت به صفحه اصلی سایت

لینک آموزش های رایگان ما

 

جستجو کنید ...

نظرات کاربران



  • مسعود

    خسته نباشید میگم خدمت همه اساتید و هنرمندان سایت دردو
    میدونم همتون زحمت کشیدید و وقت گذاشتید ولی بنظرتون یکم گرون نیست ؟
    آخه کسایی هستند که واقعا در این حد توان مالی ندارن..
    اگر بتونید تخفیفی اعمال کنید یا کمی قیمت رو کاهش بدید مطمئنا تقاضا برای خرید دوره بیشتر میشه ..
    من خودم واقعا تا موقعی که قیمت رو دیدم مصمم بودم بخرم ولی …

    • adminjavadمدیریت

      سلام وقت شما بخیر. قیمت پکیج فقط سلفژ ما تقریبا نصف سایت های مشابه هست و تایم تدریس در فیلمها، دو برابر سایت های دیگه هست. سایت های مشابه جزوه به شکل pdf ندارند. همچنین فایل صوتی هم ندارند. برای اینکه شامل تخفیف بشید میتونید پکیج خوانندگی رو انتخاب کنید، که علاوه بر سلفژ، صداسازی هم تدریس شده. جمعا در پکیج خوانندگی 31 ساعت فیلم، 222 فایل صوتی، حل بیش از 310 تمرین مثال و تست و همچنین دارای 130 صفحه جزوه به شکل pdf هست. قیمتش برای شما به صرفه تر خواهد بود.
      لینک پکیج آموزش خوانندگی (سلفژ و صداسازی):
      پکیج آموزش خوانندگی

      در صورت هرگونه سوال میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
      09387455448 عارف نیا
      09378957738 علیزاده

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

یک دیدگاه اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط



بازگشت
واتساپ
تلگرام
تماس