برترین نوازندگان گیتار الکتریک در جهان (به انتخاب رولینگ استون)

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

موضوع مقاله: نوازندگان برتر گیتار الکتریک در دنیا

(به انتخاب رولینگ استون)


1: چاک بری:

او از بزرگترین نوازندگان سبک بلوز بود. در دوره ای که او زندگی میکرد، اکثر نوازندگان، سبک جز می نواختند، اما چاک بری برعکس آنها بلوز میزد. اون بین نوازندگان مشهور آن دوره جوانتر بود و توانست موسیقی جز و بلوز را برای همیشه متحول کند. او همیشه از یک تم ساده شروع میکرد و آن را در حد قابل قبولی پیچیده اجرا میکرد. جملات ملودی او همیشه سعی میشد ساده و بی آلایش اجرا شود و توانسته بود یک سبک جدید ایجاد کند و طرفداران او اکثرا عامه پسند بودند.


 

2: بی بی کینگ:

از او به عنوان شاه بلوز یاد میشود. او در میسی سی پی زندگی میکرد. او برنده ی 17 جایزه ی گرمی است. بی بی کینگ توسط نشریه رولینگ استون ششمین گیتاریست برتر تاریخ است. بی بی کینگ از یک خانواده ی کشاورز به دنیا آمد و مزرعه ی پنبه داشتند و به گفته خودش به ازای هر 45 کیلوگرم پنبه 45 سنت پول دریافت میکرده است. او از موسیقیدانان سبک بلوز معروف آن زمان یعنی تی- بون واکر و لانی جانسون الگو میگرفته است.


3: جف بک:

صدای ساز جف بک ملودیک و در عین حال براق و رسا بود. جف بک اهل انگلستان است و سبک نوازندگی او راک و بلوز می باشد. یکی از سه نوازنده ی شناخته شده در گروه د یارد بردز است. در نشریه ی رولینگ استون او نوازنده 14 م از لیست صدتایی میباشد. او تا به امروز 5 جایزه گرمی گرفته است که همگی آلوم های بی کلام راک بودند. از آلبوم های معروف او میتوان به آلبوم truth اشاره کرد. او در این آلبوم قدرت نوازندگی خود در سبک بلوز را به خوبی نمایش داد. او همچنین دو آلبوم موفق با راد استوارت دارد که به خوبی هرچه تمام تر خود و توانایی هایش را نمایش داد.


 

4: کیت ریچاردز:

او عضو گروه اسطوره ای رولینگ استونز بود. او نوازندگی بسیاری از آهنگ های آن زمان را بر عهده داشته است. او به استفاده از کوک های مختلف و متفاوت مشهور است و با کوک های مختلفی از گیتار به نوازندگی پرداخته است که این در نوع خودش بسیار قابل تحسین است و نیاز به مهارت بالایی دارد. الگوی او، نوازندگان مشهوری همچون چاک بری و رابرت جانسون بوده است. کیت ریچاردز در سینما نیز فعالیت داشته است از جمله بازی در فیلم دزدان دریایی کارائیب و همچنین او در زمینه های خوانندگی و ترانه نویسی و آهنگسازی مهارت های قابل توجهی داشته است.


 

5: دوین آلمن:

او متولد 1946 آمریکا می باشد و از مشهور ترین گیتاریست های دوره ی خود بوده است. او مشهورترین نوازنده ی گیتار اسلاید در تاریخ است. در گیتار اسلاید، تقلید صدای انسان و باز سازی آن از طریق ساز صورت میگیرد که دوین آلمن اینکار را بهتر از هر گیتاریست دیگری انجام میداد. هرچند که عمر او کوتاه بود و تنها 24 سال زندگی کرد ولی یاد و خاطره ی او در نوازندگی، همچنان الگوی بسیاری از نوازندگان است. او سر انجام در یک حادثه ی تصادف با کامیون درگذشت. نام گروهی که او در آن نوازندگی میکرد گروه برادران آلمن بود. او در آلبوم معروف (لیلا و ترانه های عاشقانه ی دیگر) در کنار اریک کلپتون نوازندگی کرده است که به یکی از ماندگار ترین آثار موسیقی تاریخ تبدیل شد.


 

6: پیت تاونزند یا پیت تون شند:

از نوازندگان مشهور بریتانیا میباشد. متولد 1945 است و در گروه the who به معروفیت رسید. او بیشتر به ریتم نوازی مشهور است و به قدری پر قدرت و رسا ساز میزد که در یک اجرا، به شکل کامل یک ساز را در حین اجرا نابود کرد. پیت علاقه فراوانی به سبک جز داشته است. او از نخستین نوازندگان در تاریخ است که از power chord استفاده میکرده است.

 


 

7: ادی ون هیلن:

او نوازنده و آهنگساز اهل هلند است. پدر ادی نوازنده ی ساکسفون و کلارینت بوده است. ادی ون هیلن بنیان گذار گروه راک ون هیلن است. بسیاری او را از بزرگترین گیتاریست های قرن بیستم میدانند. او پدید آورنده چندین تکنیک مهم در نوازندگی است، از جمله: تپینگ دو دستی، تکامل بخشیدن به تکنیک آرتیفیشال هارمونیکس، ترمولو پیکینگ و ویبراتو. او سلطان ریف های سنگین و پیچیده است و علت بسیاری از هارمونیک ها و تکسچر های ون هیلن به علت نوع در دست گرفتن پیک است. او پیک را باشصت و انگشت وسط در دست میگرفت و همین باعث میشد تا انگشت سبابه آزاد باشد تا فینگر تپینگ اجرا شود. مجله رولینگ استون در سال 2003 او را در رتبه 70 قرار داد و در سال 2011 او را به 62 پله صعود در رتبه ی هشتم جای داد.


 

8: جیمی پیج:

آهنگساز، ترانه سرا، تهیه کننده موسیقی و نوازنده ی بسیار مشهور انگلیسی میباشد. بسیاری او را بهترین گیتاریست تاریخ میدانند. در مجله ی رولینگ استون او رتبه سوم را از آن خود کرده است. او در دو گروه د راک لد زپلین و د یارد بردز نوازندگی کرده است. از جیمی پیج به خاطر خلق موسیقی هوی متال به سبب پاور ریف های انقلابی و به عنوان خداوند ریف یاد شده است. در سال 2014 از طرف کالج موسیقی برکلی آمریکا که بزرگترین کالج موسیقی در جهان است به او دکترای افتخاری دادند. البته در سال 2008 جیمی پیج از دانشگاه ساری انگلستان، دکترای افتخاری دریافت کرده بود.

مجله ی آن کات میگوید او بزرگترین و مرموز ترین گیتار هیرو تاریخ است.


 

9: اریک کلپتون:

اریک کلپتون متولد 1945 انگلیسی است و در سبک های راک و بلوز نوازندگی میکرده است. او همچنین در کنار نوازندگی گیتار، به آهنگسازی ترانه سرایی نیز مشغول بوده است. جالب است بدانید که او تنها فردی است که سه بار به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول درآمده است. او برنده ی جایزه ی گرمی نیز شده است. از مهم ترین گروه هایی که اریک در آنها نوازندگی کرده است گروه د یارد بردز و cream میتوان اشاره کرد. کلپتون در ایران نیز آثاری دارد. از جمله موسیقی سریال (لبه تاریکی). او در ترک های Layla و همچنین I am yours از اشعار نظامی گنجوی بهره برده است. او در جوانی قطعات رابرت جانسون را بارها گوش میداد و به نوازندگی وتمرین میپرداخت. در لیست مجله ی رولینگ استون و مجله ی تایم، او رتبه دوم را دارد.

ادی ون هیلن درباره اریک میگوید: او تنها گیتاریستی است که روی من تاثیر گذاشته است.

بی بی کینگ نیز درباره ی او میگوید، نت به نت، هیچ گیتاریست نابغه ای به سطح نوازندگی اریک نمیرسد.


 

10: جیمی هندریکس:

متولد 1942 از سیاتل واشنگتن آمریکا، گیتاریست آواز خوان و ترانه نویس آن دوران بود. به گفته ی خیلی ها او برترین و افسانه ای ترین گیتاریست در جهان است. او سبک راک را متحول کرد. او گیتار را خود به تنهایی آموخت. مدل ساز او فندر استرتوکستر بود. هندریکس چپ دست بود و گیتار را وارونه مینواخت و همین یکی از دلایلی بوده که او در جامعه گیتاریست ها شهرت بسیاری داشته باشد. او در سال 1967 در فستیوال پاپ مونتری به نوازندگی پرداخت و از آنجا به شهرت رسید. از ترانه های معروف او میتوان به ترانه های (آهای جو) و (گرد ارغوانی) نام برد. در سال 2003 مجله ی رولینگ استون او را از بین صد گیتاریست برتر تاریخ، در رتبه ی اول قرار داد. هندریکس از یک خانواده ی تنگ دست و فقیر به دنیا آمد و در کودکی پدر و مادر او از هم جدا شدند، او دوران بسیار سختی را میگذراند و حتی در مدرسه به دلیل سیاه پوست بودنش مورد اذیت نژاد پرستان قرار میگرفت. او هرگز استادی نداشته و بیشتر الگوی او نوازندگانی همچون: چاک بری و الویس برسلی بوده است. هندریکس در 18 سپتامبر 1970 در حالی که در هتل سمرقند بود به دلیل مصرف زیاد الکل و مصرف مواد مخدر و قرص زیاد برای همیشه از دنیا رفت اما همیشه در خاطر تمام نوازندگان گیتار الکتریک ماند.


دوستان عزیز این مقاله هم تموم شد، اگر قصد دارید به صورت پکیج آموزشی، گیتار سبک پاپ رو آموزش ببینید پیشنهاد میکنم از پکیج آموزشی ما که شامل 26 عدد فیلم آموزشی هست استفاده کنید. پکیج آموزش گیتار پاپ ما 12 ساعت فیلم آموزشی هست و حاصل چهار سال زحمت شبانه روزی بنده هست و توسط بیش از 800 هنرجو، در این چهارسال خریداری و تایید شده. بر خلاف پکیج های آموزشی  موسسات دیگه که بین 2 تا 4 ساعت فیلم آموزشی دارند، پکیج ما شامل 12 ساعت فیلم آموزشی هست و قیمت این پکیج بسیار بسیار کمتر از موسسات مجازی دیگه هست. برای اثبات این موضوع کافیه که جلسه اول آموزش گیتار پاپ بنده رو که 35 دقیقه هست تماشا کنید و در پایان با تدریس دیگران مقایسه کنید. اگر رضایت داشتید از تدرس، میتونید از سایت ما خریداری و دانلود کنید یا اینکه میتونیم در دو عدد  DVD براتون پست کنیم.


لینک جلسه اول آموزش گیتار پاپ:

https://dordo.ir/product/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d9%be-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85/


 باز گشت به صفحه اصلی سایت dordo:

لینک صفحه اصلی سایت

لینک تمام مقالات سایت dordo:

تمام مقالات سایت

پیج اینستاگرام موسسه dordo:

لینک پیج اینستاگرام ما

 بازگشت به صفحه ی اصلی گوگل:

لینک صفحه اصلی گوگل


 

جستجو کنید ...

نظرات کاربران



  • مسعود

    خسته نباشید میگم خدمت همه اساتید و هنرمندان سایت دردو
    میدونم همتون زحمت کشیدید و وقت گذاشتید ولی بنظرتون یکم گرون نیست ؟
    آخه کسایی هستند که واقعا در این حد توان مالی ندارن..
    اگر بتونید تخفیفی اعمال کنید یا کمی قیمت رو کاهش بدید مطمئنا تقاضا برای خرید دوره بیشتر میشه ..
    من خودم واقعا تا موقعی که قیمت رو دیدم مصمم بودم بخرم ولی …

    • adminjavadمدیریت

      سلام وقت شما بخیر. قیمت پکیج فقط سلفژ ما تقریبا نصف سایت های مشابه هست و تایم تدریس در فیلمها، دو برابر سایت های دیگه هست. سایت های مشابه جزوه به شکل pdf ندارند. همچنین فایل صوتی هم ندارند. برای اینکه شامل تخفیف بشید میتونید پکیج خوانندگی رو انتخاب کنید، که علاوه بر سلفژ، صداسازی هم تدریس شده. جمعا در پکیج خوانندگی 31 ساعت فیلم، 222 فایل صوتی، حل بیش از 310 تمرین مثال و تست و همچنین دارای 130 صفحه جزوه به شکل pdf هست. قیمتش برای شما به صرفه تر خواهد بود.
      لینک پکیج آموزش خوانندگی (سلفژ و صداسازی):
      پکیج آموزش خوانندگی

      در صورت هرگونه سوال میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
      09387455448 عارف نیا
      09378957738 علیزاده

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

یک دیدگاه اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط



بازگشت
واتساپ
تلگرام
تماس